Науково-методична проблема
"Розвиток творчих та пізнавальних здібностей особистості на уроках трудового навчання та креслення через використання проектних технологій"
Формую творчу компетентність учня через:
- мотивацію навчальної діяльності з домінуванням мотивів її удосконалення;
- розвиток пізнавальної самостійності;
- формування й розвиток творчих здібностей;
- засвоєння узагальнених і раціональних способів діяльності;
- формування досвіду самоосвіти;
- використання на практиці здобутих компетенцій;
- створення умов для розвитку та самореалізації учнів;
- задоволення запитів та потреб школярів;
- засвоєння продуктивних знань, умінь і навичок;
- розвиток потреби поповнювати знання протягом усього життя;
- створення простору для фантазії, уяви;
- стимулювання пізнавального інтересу, потреби учнів у творчості.
Алгоритм розвитку творчої діяльності школярів:
- базові знання з предмету;
- особистісна орієнтація щодо доцільності отриманих знань;
- виготовлення власного творчого продукту.
Напрацьований мною власний алготитм щодо формування технологічної компетенції школярів та розвитку пізнавальних інтересів, враховуючи їх здібності.
"Хочу взнисти"
вселити впевненість "Можу зробити" головне переконати учня у перемозі, допомогти йому реалізувати задум "Я створив оригінальний задум".
Застосовуючи інтерактивні технології, формую в учнів інтерес до реалізації творчої думки, вміння реалізовувати напрацьоване через власний графічно-технологічний проект.
Спільно з учнями на уроках досить результативно реалізую творчі проекти, інформаційні, дослідницькі, пошукові, практично-орієнтовані. Головне, вважаю з досвіду, сформувати в учнів вміння самоаналізу. Досить ефективним є КОНКУРС ВИРОБУ. Таку форму практикую часто в 5 класах. Учні, за спільно напацьованими критеріями, привчаються оцінити свою роботу.
Мої методичні доробки
І. "Іноваційні техноглогії навчання та методика їх використання у процесі проектування та виготовлення виробів на уроках трудового навчання" (на допомогу вчителям трудового навчання)ІІ. "Операції та технології ручної обробки деревини".
ІІІ ."Тестові завдання. 5-11 класи".
ІV. Об'єкти праці. 5-9 класи
V. "Творчі проекти".
VІ. "Конструювання. Проектування. Моделювання виробів"
VІІ. "Сто задач з креслення"
Проект - це 5 П
1. Проблема
2. Планування
3. Проектування
4.Продукт
5. Презентація
Етапи проектування:
Напрацьовуючи проект, слільно з учнями, проводимо розрахунки:
Етапи проектування:
1. Організаційно-підготовчий етап.
2. Конструкторський етап
3. Технологічний етап
4. Заключний етап
Напрацьовуючи проект, слільно з учнями, проводимо розрахунки:
1) розрахунок на витрати матеріалів
2) розрахунок витрат на оплату праці.
Визначаємо собівартість виробу
(матеріальні витрати + витрати на оплату праці)Наприклад, при розрахунках на виготовлення виробу, було передбачено
матеріальні витрати становлять - 11,06 грн
витрати на оплату праці - 26, 25 грн
собівартість виробу (11.06+26,25= 37,31)
Немає коментарів:
Дописати коментар