Методична робота

Науково-методична проблема 

"Розвиток творчих та пізнавальних здібностей особистості на уроках трудового навчання та креслення через використання проектних технологій"

Формую творчу компетентність учня через:

  • мотивацію навчальної діяльності з домінуванням мотивів її удосконалення;
  • розвиток пізнавальної самостійності;
  • формування й розвиток творчих здібностей;
  • засвоєння узагальнених і раціональних способів діяльності;
  • формування досвіду самоосвіти;
  • використання на практиці здобутих    компетенцій;
  • створення умов для розвитку та самореалізації учнів;
  • задоволення запитів та потреб школярів;
  • засвоєння продуктивних знань, умінь і навичок;
  • розвиток потреби поповнювати знання протягом усього життя;
  • створення простору для фантазії, уяви;
  • стимулювання пізнавального інтересу, потреби учнів у творчості.

Алгоритм розвитку творчої діяльності школярів:

  • базові знання з предмету;
  • особистісна орієнтація щодо доцільності отриманих знань;
  • виготовлення власного творчого продукту.
Напрацьований мною власний алготитм щодо формування технологічної компетенції школярів та розвитку пізнавальних інтересів, враховуючи їх здібності.
"Хочу взнисти"
вселити впевненість "Можу зробити" головне переконати учня у перемозі, допомогти йому реалізувати задум "Я створив оригінальний задум".
Застосовуючи інтерактивні технології, формую в учнів інтерес до реалізації творчої думки, вміння реалізовувати напрацьоване через власний графічно-технологічний проект.
Спільно з учнями на уроках  досить результативно реалізую творчі проекти, інформаційні, дослідницькі, пошукові, практично-орієнтовані. Головне, вважаю з досвіду, сформувати в учнів вміння самоаналізу. Досить ефективним є КОНКУРС ВИРОБУ. Таку форму практикую часто в 5 класах. Учні, за спільно напацьованими критеріями, привчаються оцінити свою роботу.

Мої методичні доробки

І. "Іноваційні техноглогії навчання та методика їх використання у процесі проектування та виготовлення виробів на уроках трудового навчання" (на допомогу вчителям трудового навчання)
ІІ. "Операції та технології ручної обробки деревини".
ІІІ ."Тестові завдання. 5-11 класи".
ІV. Об'єкти праці. 5-9 класи
V. "Творчі проекти".
VІ. "Конструювання. Проектування. Моделювання виробів"
VІІ. "Сто задач з креслення"

Проект - це 5 П

1. Проблема
2. Планування 
3. Проектування
4.Продукт
5. Презентація

Етапи проектування:
1. Організаційно-підготовчий етап.
2. Конструкторський етап
3. Технологічний етап
4. Заключний етап

Напрацьовуючи проект, слільно з учнями, проводимо розрахунки:
1) розрахунок на витрати матеріалів
2) розрахунок витрат на оплату праці.

Визначаємо собівартість виробу
(матеріальні витрати + витрати на оплату праці)

Наприклад, при розрахунках на виготовлення виробу, було передбачено 

матеріальні витрати становлять - 11,06 грн
витрати на оплату праці - 26, 25 грн
собівартість виробу (11.06+26,25= 37,31)


Методика творчих проектів для 5 класу

"Дитячі іграшки з фанери"
"Новорічні іграчки"
"Дятел по стовбурі дерева"
"Новорічна ялинка"
"Годівничка для птахів"
"Подарунок своїми руками"
"Рамка для фотографій"


Немає коментарів:

Дописати коментар